5. Sınıf 3. Ünite Games And Hobbies – Konu Anlatımı

AskinElibol

Öğretmen
13 Ara 2020
15,387
14
38
ÜNİTE 3 – GAMES AND HOBBIES

KONU ANLATIMI




EXPRESSING ABILITY AND INABILITY

“Can”
yardımcı fiili beceriler ve yetenekler anlatılırken kullanılır.

*** Can: -ebilmek, -abilmek.

I

You
We
They
He
She
It
CANdance.
I

You
We
They
He
She
It
CAN’T


CAN NOT
dance.
CANI

You
We
They
He
She
It
dance?
Yes,I

You
We
They
He
She
It
can.
No,can’t.

Examples:

  • – Can you skip rope?
  • – Yes, I can.


  • – Can you sing songs?
  • – No, I can’t.


  • – What can you play?
  • – I can play chess.
EXPRESSING LIKES AND DISLIKES

İngilizce’de sevilen beğenilen şeylerden bahsederken “like, love, enjoy” fiillerini kullanırız. Sevilmeyen, beğenilmeyen şeylerden bahsederken “don’t/doesn’t like, don’t/doesn’t love, don’t/doesn’t enjoy, dislike, hate” fiillerini kullanırız.



  • I like playing basketball. (Ben, basketbol oynamayı severim.) +
  • He likes playing checkers. (O, dama oynamayı sever.) +
  • She likes riding a horse. (O, ata binmeyi sever.) +


  • I don’t like fishing. (Ben, balık tutmayı sevmem.)
  • He doesn’t like playing hopscotch. (O, sek sek oynamayı sevmez.)
  • She doesn’t enjoy playing tennis. (O, tenis oynamaktan keyif almaz.)
*** Karşınızdaki kişiye en sevdiği ya da yapmaktan en çok hoşlandığı aktiviteyi sorarken aşağıdaki soru kalıbını kullanabilirsiniz.

What is your favourite activity? (En sevdiğin aktivite nedir?)

  • My favourite activity is playing volleyball. (Benim en sevdiğim aktivite voleybol oynamaktır.)
  • I like playing volleyball. (Ben, voleybol oynamayı severim.)


DESCRIBING WHAT PEOPLE DO REGULARLY

Simple Present Tense (Geniş Zaman)


  • Bu zaman kalıbını genelde yaptığımız işleri, her zaman tekrarlanan eylemleri ve alışkanlıklarımızı anlatırken kullanırız. Bu kalıbı Türkçeye çevirirken genellikle fiile “-r, -ar, -er, -ir, -ır, -ur, -ür” ekleri getiririz. (yapar, gider, gelir, oynar, vb.)
POSITIVE (+)NEGATIVE (-)QUESTION FORM (?)
I sleep.


You sleep.
We sleep.
They sleep.

He sleeps.
She sleeps.
It sleeps.
I don’t sleep.


You don’t sleep.
We don’t sleep.
They don’t sleep.

He doesn’t sleep.
She doesn’t sleep.
It doesn’t sleep.
Do I sleep?


Do you sleep?
Do we sleep?
Do they sleep?

Does he sleep?
Does she sleep?
Does it sleep?


Examples:

  • I play (Ben futbol oynarım.) +
  • He plays (O satranç oynar.) +
  • She plays computer games. (O bilgisayar oyunları oynar.) +


  • I don’t play (Ben futbol oynamam.)
  • He doesn’t play (O satranç oynamaz.)
  • She doesn’t play computer games. (O bilgisayar oyunları oynamaz.)
Not: “He, She, It” özneleri ile olumlu bir cümle kuruyorsak; fiile “-s, -es, -ies”eklerinden biri getirilir.

play –> plays
go –> goes
fly –> flies
Not:Olumsuz cümle oluştururken;

“I, You, We, They” öznelerinden sonra “do not/don’t”,
“He, She, It” öznelerinden sonra “does not/doesn’t” kullanılır.